Workshops-Photo-Recepten-Lifestyle-Food news report

Healthy havermout ontbijtje

 

honing, ahorn siroop, banaan, kokos, cacaopoeder, kaneel, walnoten, lekker kaneel en appel, Apppel, Roodfruit, Amandelen, Sojamelk, Kokoswater, Amandelmelk, Gezond, Fit, Zwangerschap, Zwangerschapskilo, sHavermout, Healty, Havermout ontbijtje, ontbijtje, kruiden en specerijen, Van Beekum Specerijen, This is my year to Sparkle, Kilo

Van de zomer had ik mij al voorgenomen dat alle zwangerschaps kilo’s van de afgelopen jaren er nu toch echt een keer af moeten, na drie kids blijft er altijd wel wat hangen. Om precies te zijn, per kind 2 kilo dat is in totaal 6 kilo teveel. Maandag hadden we eindelijk de moed verzamelt om op de weegschaal te gaan staan. De afgelopen jaren heeft het me niet zo geïnteresseerd om hier wat aan te doen maar nu zijn we er helemaal klaar voor. This is my year to Sparkle !!!!

En bij afvallen hoort natuurlijk gezond eten en bewegen. Nu hou ik gewoon ontzettend van eten dus ik ga proberen om minder suiker in te nemen en meer te bewegen. Daarnaast proberen we ook  nieuwe gerechten uit maar niet te extreem het moet ook leuk blijven. Hieronder vindt u het gerecht voor een smaakvolle havermout ontbijtje. Dit recept kunt u de  avond van tevoren maken zodat u het  s’morgens zo kunt opwarmen of gewoon koud te eten. Net wat u het lekkerst vindt. We hopen dat die kilo,s met een Healthy havermout ontbijtje er natuurlijk afvliegen.

Dit recept is voor 1 persoon

Ingrediënten 
40 gram havermout
200 ml melk
1 kleine banaan
1 theelepel cacaopoeder
1 eetlepel kokosrasp

Bereidingswijze
Stap 1:  Voeg de havermout toe aan de melk, meng het geheel. 
Stap 2: Verwarm de havermout in een steelpannetje en breng het geheel rustig aan de kook (of  lekker snel in de  magnetron).
Stap 3: Snij de banaan in plakjes.
Stap 4: Voeg aan je havermoutpap de bananenplakjes, een theelepel cacaopoeder en eetlepel kokosrasp.

Variatie tip 1: U kunt de melk ook vervangen voor sojamelk, kokoswater of amandelmelk.

Variatie tip 2: Voeg in plaats van

Variatie tip 3: Vindt u de pap iets te flauw, dan kunt u ook een beetje honing of ahorn siroop aan toevoegen.

 

Eet smakelijk 


Related Posts

Tasty appeljam met gember en kaneel

  Deze heerlijke Appel gember jam is echt een aanrader. Hij is super smaakvol, voor de diegene die niet van gember houden, kunnen de gember ook weg laten maar met geeft net dat beetje extra bit. Ik had nog wat rijpe appels liggen op de […]

Courgettesalade

  Heerlijke gezonde zomerse salade die perfect past bij een pastamaaltijd of een BBQ. Wij hebben de heerlijke knoflookpoeder van van Beekum specerijen gebruikt, dat is echt een aanrader. Italiaanse kruiden bestaat uit tijm, oregano, salie en rozemarijn.        



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.